Przywilej Pawłowy
Małżeństwo jako sakrament ze swej natury cechuje się przymiotem nierozerwalności. Oznacza to, że żadna ludzka władza nie może doprowadzić do zakończenia ważnie zawartego małżeństwa. Związek
Małżeństwo jako sakrament ze swej natury cechuje się przymiotem nierozerwalności. Oznacza to, że żadna ludzka władza nie może doprowadzić do zakończenia ważnie zawartego małżeństwa. Związek
Proces rozwodowy skrajnie różni się od procesu o stwierdzenie nieważności małżeństwa. Różnice widoczne są nie tylko w samej formie procesu, ale też w oczekiwanych skutkach.
Kościół prawosławny, podobnie jak katolicki, generalnie pojmuje małżeństwo jako nierozerwalne. Są jednak pewne różnice w pojmowaniu tej nierozerwalności, w dopuszczalności rozwodu i zawarciu powtórnego małżeństwa.
Każdy człowiek, który przyjął chrzest zostaje na stałe członkiem Kościoła bez względu na to, jak prowadzi swoje życie. Nic nie może odłączyć człowieka ochrzczonego od
Kościół powinien otaczać szczególną opieką dzieci, zwłaszcza po przyjęciu przez nie pierwszej Komunii Świętej oraz powinny one być wprowadzone w pełnię inicjacji chrześcijańskiej poprzez sakrament
Tak, jak w porządku państwowym, również w porządku prawa kościelnego dziecko jest podmiotem praw, a ze względu na szczególny charakter ochrona tych praw powinna być
W kulturze islamu zaręczyny odgrywają bardzo ważną rolę. Są one okresem przygotowania do zawarcia małżeństwa. Zaręczyny w islamie definiuje się jako „prośbę mężczyzny o zawarcie
Zdecydowana większość spraw rozpatrywanych przez sądy kościelne dotyczy stwierdzenia nieważności małżeństwa, a z nich prawie wszystkie kierowane są do tzw. procesu zwyczajnego. Jest to proces
Faza dowodzenia stanowi główną część procesu o stwierdzenie nieważności małżeństwa. Bez środków dowodowych nie można bowiem rozpocząć instancji, ani prowadzić procesu. To właśnie ze zgromadzonych
Już 8 grudnia 2022 roku wejdą w życie zmiany w kościelnym prawie karnym. Będą one efektem 10-letniej pracy specjalistów w tym zakresie. Zmiany te są